مهربانستان

در حال حاضر اینجا دفتریست که مَسندی شده تا نگاره‌های من ثبت شوند!

مهربانستان

در حال حاضر اینجا دفتریست که مَسندی شده تا نگاره‌های من ثبت شوند!

مهربانم آرزوست!...

عوام به معنای واقعی کلمه!

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

مدتی هست که اینجا دست به صفحه کلید نشدم و چیزی ننوشتم!

امروز شهادت اسوه سجود و بندگی، حضرت امام علی بن حسین علیهما السلام است. شهادت یادگار کربلا و واقعه عاشورا!

خب یکی از مباحثی که امروز تقریبا در دنیای مجازی و واقعی سروصدا به پا کرد، مجروح شدن طلبه مشهدی (حجت الاسلام تولایی) به دست تفکری که قدرت تفاوت و فرق گذاشتن ندارن!

بله جماعتی که هنوز توانایی تمییز و جداکردن حق از باطل رو ندارند.

جالبه، داشتم توی یکی از شبکه‌های اجتماعی اخبار و اتفاقات جامعه رو مرور میکردم که یه خبر دیگه ای از شهرهای شمالی منتشر کرده بودند:

اینکه یکی از روحانیون مردمی که به نوعی چهره محسوب میشن از خدمت در مناطق محروم برگشته بودند به شهر خودشون و قصد داشتند قبل از رفتن به خانه ماشین خودشون رو که در مسیر روستاها خاکی شده بوده رو توی کارواش بشورند. که بعد از ورود به کارواش فردی به ایشون حمله ور میشه و ایشون رو زیر مشت و لگد میگیره تا جایی که عمامه از سر ایشون میفته و ...

بعد نظراتی که زیر این مطلب نوشته بودند برام جالب بود!

اینکه این روحانی رو در مقام حق قضاوت میکردند و از عملکرد مثبتش در جامعه حمایت میکردند ولی از طرف دیگه به دلیل پوشیدن لباس روحانیت و طلبگی، ایشون رو مذمت میکردند!

که چون روحانی نماهای بسیاری بر خلاف اسلام حرکت داشتند و به جای اجرای دستورات دینی و تفکرات اسلامی عمل کردند، پس این لباس منفور شده و جامعه با این لباس مشکل داره!!!

اساسا این حرف غیرمنطقی و میشه گفت غیر عقلانی هست.

جامعه ای که هنوز قدرت تشخیص نداره و نمیتونه بین میش و گرگی که فقط لباس میش بر تن کرده تفاوت قائل بشه، به نظر شما حقش نیست که توسط همین گرگان دریده بشه؟

واقعا از این همه حماقت گاها تعجب میکنم که چرا بیشتر مردم ما قدرت تشخیص حق و باطل رو ندارند؟

چرا بین دوست و دشمن نمیتونند فرق بذارند؟!

نمیتونند بین منافق که امروزه پنجه های خونیش از آستین زده بیرون و بین هم پیمانان خودشون فرق بذارند؟

  • ۹۷/۰۶/۳۰
  • ۴۳۵ نمایش | میـMiRـرزا

مردم

نظرات (۲)

متاسفانه گرگ در لباس میش اونقدر زیاد شده که ناخودگاه عده ای روی منطقشون سرپوش میزارن و هر حرکت احساسی رو برای تخلیه هیجانات منفی خودشون انجام میدن !
خبر فوت این طلبه با وجود سه تا بچه ی کوچیکی که داشت واقعا دردناک بود...!
متاسفانه خبر های بد این روزا زیاده
پاسخ:
دقیقا به نکته مهمی اشاره کردین! اینکه چرا مردم به جای عقل و منطق از روی احساسات تصمیم میگیرند؟ چرا زود هیجانی میشن و با کوچکترین حرف و نشانی (هرچند که باطل بودنش فقط نیاز به یک دقیقه تفکر داره) تصمیمات مهمی میگیرند که باقی افراد رو هم متضرر میکنه؟

روزی وقتی آیت الله مدرس از مجلس به خانه بازمیگشت، عدّه‌ای از مردم به منزل مدرّس ریخته با سر و صدای زیاد گفتند: آقا! این چه لایحه‌ای بود که امروز تصویب شد؟ خلاف مصلحت است.
مدرّس پاسخ داد: اگر بیست رأس اسب و الاغ و یک آدم را در مجلسی جمع کنند، و از آن‌ها بپرسند که ناهار چه می‌خورید، جواب چه می‌دهند؟
همه گفتند: جو
مدرّس گفت: آن یک نفر هم ناچار است سکوت کند. این وکلایی که شما انتخاب کرده‌اید، شعورشان همین است... بروید آدم انتخاب کنید...
سلام
یه نفر بد،دو نفر بعد...چند نفر بد؟؟
رفتار مردم این دو روزه کلا رو عصابمه...
پاسخ:
سلام
نفر به نظر من ملاک خوبی برای بررسی نیست!
شما به درصد بگید؛ من میگم هنوز بالای 50 درصد وضعیت مردم ما همین است. این رقم رو هم میشه به راحتی از نفراتی که به عنوان مسئول خودشون انتخاب میکنند فهمید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مهربانستان
آخرین نظرات