مهربانستان

در حال حاضر اینجا دفتریست که مَسندی شده تا نگاره‌های من ثبت شوند!

مهربانستان

در حال حاضر اینجا دفتریست که مَسندی شده تا نگاره‌های من ثبت شوند!

مهربانم آرزوست!...

نوشته ای در باب قمه زنی

يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

السلام علیک یا صاحب الزمان یا بن الحسین المقتول

وای بر افرادی که بر هر چیزی چنگ میزنند تا حرف ناحق خودشان را حق نشان دهند. باطل خودشان را لباس صحت بپوشانند و آنرا به خورد نابخردان کنند!


++ حرف از اصالت الاباحه میزنند!

شما که چنین کلام به گزافه گویی و بی علمی باز میکنید، چقدر بر علم مربوطه که همان اصول فقه باشد آشنایی دارید؟ تا بحال نام چند کتاب اصولی به گوشتان خورده، چه برسد به تورق و مطالعه آن؟
تا بحال نام چند عالم اصولی را شنیده اید تا برسد به بررسی آرا و نظرات آنان؟

شما که چنان استدلال میکنید که بنابر اصاله الاباحه، قمه زنی جایز است! اصلا میدانید معنای اصاله الاباحه چیست؟ میدانید اصالت الاباحه در منظر اصولییون چند معنا و تقسیم دارد؟ چگونه به خود اجازه میدهید بدون کوچکترین علم و آگاهی نسبت به علم دین در مورد آن اظهار نظر کنید و برداشت سراسر غلط و بیراهه خود را به خورد دیگران دهید؟

البته جالب است بدانید که جواز عقلی تصرّف در اشیا قبل از ورود حکم شرع میباشد (فافهم و تامل!)

از آن گذشته، مگر تمامی احکام اسلام خلاصه در اصالت الاباحه شده که آنچنان به آن استدلال میکنید که جزو اصول دین است! پس توصیه میکنم بدون آگاهی کلامی نگویید تا بازخواست نشوید.



+ حال بررسی کوچکی در مورد جاری شدن اصالت الاباحه در مورد قمه زنی میکنیم. البته در ابتدا بخاطر متن و عبارات تخصصی از خواننده پوزش میطلبیم چرا که خود جاهلان راه را به اینجا کشاندند!


- ابتدا باید اشاره کرد که اباحه دلیلی بر حلیت شی ندارد، چرا که در مقابل فعل حلال، فعل حرام قرار گرفته نه فعل مباح! پس با صرف مباح بودن قمه زنی (در فرض ثابت نشده)، حلیت آن برداشت نمیشود. مانند مکروهات که حلال هستند ولی مباح نیستند! فافهم و تامل!!!
- حال چگونه میشود اباحه قمه زنی را ثابت کرد در حالی که اگر اباحه قسم اول (اباحه خاص) را مراد گرفت، علاوه بر انجام آن ترک آن هم موجب رضایت شارع مقدس قرار دارد. پس نمیتوان از اصالت الاباحه به عنوان یک دلیل برای جواز قمه زنی استفاده کرد چرا که جواز متضاد منع است و جایز مانند حلال اعم از مباح است، چون هر مباحی جایز است، ولی هر جایزی مباح نیست! مثلا افعال مکروه و مستحب که جایز هستند، مباح نیستند!
- پس به وضوح مشخص هست که برای اثبات جواز قمه زنی نمیتوان از اصالت الاباحه تمسک کرد.


++ در جایی دیگر حرف از روایتی میزنند که از مسلم جصاص است، در حالی که سندی از این روایت نیست تا جایی که جناب علامه مجلسی اعلی الله مقامه در کتاب بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الائمه الاطهار به این نکته اشاره کرده که سلسه سند آن در جایی ذکر نشده! سوای این مسئله که اصلی ترین منبع این حدیث کتاب نورالعین است که نویسنده آن مشخص نیست!

خب اگر باز هم به سادگی از کنار این سلسله سند مجهول که در هیچ کتاب معتبری یافت نشده بگذریم، از محتوای آن چگونه میتوان گذشت! محتوایی که با هیچکدام از ادله عقلی و نقلی ماجرای کربلا منافات دارد!
- چگونه جناب زینب کبری سلام الله علیها سر مبارک خود را بر چوبه محمل زده اند در حالی که طبق نقل روایات اصلا محملی در کار نبوده؟
تا جایی که عالم بزرگوار آیت الله حاج میرزا محمد ارباب (متوفی 1328ﻫ ق) نیز در این‌باره می‌نویسد: «…[از] کتب مقاتل نماید که حمل اهل‌بیت بر "جهاز" شتران بوده، و ذکر محامل از خصایص خبر مسلم جصّاص است در کتاب «نورالعین» که کتابی است بی‌اعتبار و مجهول‌المؤلّف و شیخ طُریحی از آن‌جا حکایت کرده. و شکستن پیشانی حضرت زینب نیز از مشتملات این خبر مجهول است، و اشعار مذکوره‌ی معروفه در این خبر نیز از مقام فصاحت و بلاغت عقیلةالهاشمیین بسیار دور است؛ چنانچه بر اهل بصیرت و خبره‌ی‌ فن مخفی نیست. (میرزا محمد ارباب، الاربعین الحسینیه، چاپ اسوه، ص232)
پس شتری که جناب زینب کبری سلام الله علیها را بر آن سوار کردند دارای محمل و هودج نبوده! تا جایی که مرحوم محدث قمی(ره) در این باره می‌نویسد: «مؤلف گوید: که ذکر محامل و هودج در غیر خبر مسلم جصّاص نیست،… و آنچه از مقاتل معتبره معلوم مى‏شود حمل ایشان بر شتران بوده که جهاز ایشان پلاس و روپوش نداشته‏[است].» (منتهى الآمال فى تواریخ النبى و الآل علیهم السلام، ج‏2، ص: 939)
صحبت کردن در این مورد این روایت که سراسر ابهام است و دست آویزی برای نابخردان شده از این مجال خارج است و برای حداقل دانایی به آدرس yon.ir/NySS مراجعه کنید!

- البته این روایت مشتمل بر خیلی از مبهمات دیگری هست که برای روشن شدن آن به آدرس بالا رجوع کنید.


++ در ادامه استدلال واهی کردند به اینکه خون گریه کردن پیشوایان معصوم بر مصیبت عاشورا دلیل و حجتی بر جواز قمه زنی میشود، حال آنکه چگونه ارتباطی بین ایندو میبینید؟

اگر کوچکترین آشنایی با مباحث علمی و فقهی پویای شیعه داشته باشید و خود را از این جمود فکری خلاص کنید، به راحتی در میابید که اگر در موردی خلاف قواعد فقهی مسلم، روایت صحیح السندی باشد که در اینجا همان خون گریه کردن در روایت امام رضا مراد باشد، فقط در همان مورد میتوان حکم به جواز داد!
چگونه و با کدام قاعده فقهی این حکم را عمومی کرده و به سایر اعمال من جمله عمل بی سند قمه زنی تسری میدهید؟ همانا بدانید و به عاقبت کار خودتان بیندیشید که چگونه مسلمین را به خطا و گمراهی میکشانید و باید برای این عمل شنیع خود در پیشگاه خداوند قهار پاسخگو باشید ...

++ اینان در ادامه استدلال متزلزل خود دست به مغلطه و جنجال کرده و اینگونه پاسخ میدهند که اگر قمه زنی وهن و موجب استهزا شیعیان و تضعیف اهل شیعه میشود، چرا به سایر اعمال من جمله بانکداری ربوی، رشوه خواری، بی حجابی، موسیقی و ... اشاره نمیشود؟

که در پاسخ باید گفت:
- تمامی مواردی که نام برده شد در حال برخورد هست، من جمله میتوان به تاکیدات بسیاری که مراجع بزرگوار تقلید علی الخصوص مقام معظم رهبری نسبت به این معضلات داشته اند، پس جامعه اسلامی به راحتی از کنار این مسائل نگذشته و نمیگذرد!
- علاوه بر آن کمیت و تعداد و حتی ساعات اجرای این موارد اصلا مهم نیست! با چه عقل و منطقی چنین سخنی میگویید که چون ساعات قمه زنی از 3 ساعت تجاوز نمیکند پس میتوان آنرا انجام داد؟ اگر اینگونه است، معاصی که از نظر کمیت در رتبه پایینی هستند همه جایز العمل میباشند و میتوان به دلیل کم بودن وقت آن، مرتکبشان شد! العیاذ بالله
- شاید به دید کوتاه بین شما بیخردان، قمه زنی فقط 3 ساعت به طول بکشد، ولی بیگانگان و معاندین نظام و انقلاب و دین و اسلام و خدا و معصومین، همین سه ساعت را به گونه ای منتشر میکنند که گویا تمام خط مشی شیعی و افکار و عقاید شیعه به همین جا ختم میشود. شیعه ای که خود را خون خواه حسین علیه السلام میداند و عاشورا را به عبارتی مقدس میداند و برای آن احترام خاصی قائل است، در چنین روز مهمی که باید بهترین عمل را انجام داد، قمه میزنند!!! پس بهترین کار در بین شیعیان قمه زنی است.
این ننگ است برای شما که جلوی انتشار و گسترش شیعه را با این عمل تطهیر شده خودتان بگیرید.
خون پاک حسین جاری شد تا اسلام ناب محمدی که همان شیعه علوی باشد زنده بماند،  ولی شما خون نجس خود را با این عمل به زمین میریزید تا هدف حسین را پایمال کنید!! ننگ بر شما.

++ افترایی بستند که قمه از شعائر شیعیست! یا نمیدانید شعیره به چه معناست! یا نمیدانید منطق شیعه چیست؟

در کدام روایت از امام معصوم سلام الله علیه به صراحت نقل شده که قمه بزنید؟ کدام امام معصوم دستور داده خون خود را به این کیفیت بر زمین بریزید تا آبروی شیعه اینگونه بر باد برود؟ چگونه بر عملی که اصل آن و حجیت آن جای تامل است، نام واجب کفایی میبرید؟ حذر کنید...

++ حرف از بدعت زدید! خوب است که خود خداوند رحمان و رحیم در کتاب شریف خودش، قرآن کریم فرموده: و اعتصموا بحبل لله جمیعا و لاتفرقوا ...

- اگر اندکی از موهبت الهی که خداوند در وجودتان گذاشته استفاده میکردید، مصداق و معنای آیه شریفه را درک میکردید، اما چه کنیم که بدون تعقل کردن حرف میزنید و سخن میرانید!
- قطعا خطاب خداوند متعال در "و لا تفرقوا" به جمع شدن مسلمین با کفار یهود و نصرانی نیست! همانا مراد خداوند متعال اتحاد جامعه اسلامی است که مقام معظم رهبری با درایت کامل هفته ای مبارک را به این دستور خداوند متعال اختصاص دادند و شما بیخردان و سبک عقلان به خیال واهی خود آنرا هفته برائت نامیدید! سزایتان با خداوند حکیم که بر خلاف دستور الهی حرف میزنید و عمل میکنید.
- شما هایی که به سخن خداوند عزوجل اعتنا نمیکنید و بر خلاف نص صریح قرآن بر طبل تفرقه در میان امت اسلامی میکوبید، چگونه از حسین علیه السلام دم میزنید و داعیه دار مکتب او هستید؟ چه زیبا گفت رهبرم که همانا شما شیعه انگلیسی هستید و پیروی خط مشی روباه پیر انگلیس هستید نه سرور آزاد مردان عالم!
- شما که متن قرآن را رها کردید و چه سود که برای شما از احادیث و سخنان اهل بیت بگوییم.

++ همانا بدانید که درد شما این نیست که در کتب درسی و رسانه حرفی از فجایع تاریخی که به دست دشمنان اهل بیت اتفاق افتاده نیست! در حالی که اگر اهل تحقیق باشید برنامه های بسیاری در همین رسانه ملی تهیه و پخش شده که ظلمهای آن ملعونان تاریخ را بر ملا ساخته، ولی کجا تحقیق و تدبری؟

- درد شما از تایید نشدن مرجعیت آیت الله است!
- درد شما از حمایت های بی بدیل دولتهای سلطه است!
- درد شما پولهای بی حسابی است که به مشک شما ریخته میشود!
- درد شما بی خردی، بی تقوایی، بی علمیست!
در درد خود بپیچید و بمیرید ...

++ در ادامه ادعای پوچ خودشان به فتاوای علماء گرانقدر عالم تشیع اشاره کردند، که بایستی در پاسخ به این عده گفت:

- اولا ما مقلد هستیم و مکلف به تقلید از یک مرجع تقلید هستم، نظر سایر بزرگواران ملاک نیست! پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به اولین مسئله از رساله عملیه مراجع مراجعه کنید!
- ثانیا ادعاها و بهتان هایی به مراجع بستید که برای اثبات آن به برخی از آدرس های اشاره میکنیم:
1. نظر آیت الله العظمی وحید خراسانی نسبت به قمه زنی: yon.ir/6c0p |
2. نظر آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نسبت به قمه زنی: yon.ir/Hc7c |
3. نظر آیت الله العظمی شیخ محمدتقی اصفهانی معروف به آقا نجفی اصفهانی: yon.ir/CVc3 |
4. نظر آیت الله العظمی خویی نسبت به قمه زنی: yon.ir/kfr3 |
5. نظر علامه محمدحسین کاشف الغطاء در مورد قمه زنی: http://yon.ir/MJFy |
6. تحریف کلام شیخ انصاری توسط مبلغان قمه زنی: http://yon.ir/2Pul |
7. نظر آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی در مورد قمه زنی: http://yon.ir/6U6A | yon.ir/R0mJ |
8. نظر آیت الله العظمی سیدمحمد کاظم یزدی صاحب کتاب عروه در مورد قمه زنی: http://yon.ir/pCdl |
9. نظرات حضرات آیات خویی و شیخ جواد تبریزی و مکارم شیرازی و سید علی خامنه ای و بهجت و سیستانی و فاضل لنکرانی و صافی گلپایگانی و علی مشکینی و سید محمد صادق صدر و جوادی آملی و مهدی روحانی  و ملکوتی و مقتدایی و محمدی گیلانی و موسوی تبریزی و نوری همدانی و صالحی مازندرانی و مرتضی مطهری و احمدی میانجی و محمد ابراهیم جنّاتی و سید جعفر کریمی و سید محسن امین عاملی و محمد حسین کاشف الغطاء و سید محمود شاهرودی و اراکی و سید کاظم حائری و حسین مظاهری و محمد مومن و راستی کاشانی و شرعی و سید محسن خرازی و ابوالقاسم خزعلی و محمد یزدی و علی اکبر مسعودی خمینی و استادی و محسن حرم پناهی و احمد جنتی و احمد آذری قمی و حسن تهرانی و عباس محفوظی و سید محمد ابطحی و بنی فضل: yon.ir/krn1 | http://yon.ir/5cOQ |
10. نظر حضرت آیت الله العظمی بهجت در مورد قمه زنی: yon.ir/R0mJ |
11. نظر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مورد قمه زنی: http://yon.ir/YzOf |  http://yon.ir/4xKI | http://yon.ir/pWr8 | http://yon.ir/WOa3 |
12. نظر حضرت آیت‌اللّه العظمی محمدحسین غروی نایینی معروف به میرزای نایینی در مورد قمه زنی: http://yon.ir/T1fM |
13. نظر حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای در مورد قمه زنی: http://yon.ir/Lbb1 |
14. نظر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد قمه زنی: http://yon.ir/5t7M |

ازجمله فتاوای مهم و مؤثر در مخالفت با قمه‌زنی، فتوای سیدابوالحسن اصفهانی است:

إن استعمال السیوف و السلاسل و الطبول و الأبواق و مایجری الیوم فی مواکب العزاء بیوم عاشوراء إنما هو محرّم و هو غیرشرعی.

استفاده از شمشیر و زنجیر و طبل و بوق و آن‌چه شبیه آن است در دسته‌جات عزاداری عاشورا، حرام و غیرشرعی است . صحتی سردرودی ۱۳۸۳: ۲۱۴


و السلام علی المرسلین و الحمد لله رب العالمین

  • ۹۵/۰۷/۲۵
  • ۷۱۴ نمایش | میـMiRـرزا

قمه

قمه زدن

قمه زنی

قمه‌زدن

قمه‌زنی

نظرات (۰)

نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مهربانستان
آخرین نظرات