مهربانستان

در حال حاضر اینجا دفتریست که مَسندی شده تا نگاره‌های من ثبت شوند!

مهربانستان

در حال حاضر اینجا دفتریست که مَسندی شده تا نگاره‌های من ثبت شوند!

مهربانم آرزوست!...

معنای حزب باد این است؟

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

سوال

🔴 چرا بزرگان در مواقعی برای اثبات حقانیت مذهب تشیع، از کتب اهل سنت استدلال میکنند؟ در حالی که همین بزرگان معتقد هستند که این کتب معتبر نیست و به محتویاتش نمیشود استدلال کرد!

✅ در پاسخ گفت که:

🔸 اولا: یک قاعده منطقی و عقلانی هست که میگه: اقرار العقلا علی انفسهم نافذ یعنی اینکه اگر فردی که خودش هیچ اعتباری پیش ما ندارد و قابل اعتماد نیست، حرفی بزند که میتوان از حرف او نتیجه حقی را گرفت یا حرف او مطابق با بایدها و نبایدهای ماست، فقط میتوان از همان حرف که اقرار خودش هست استفاده کرد و به عنوان دلیل برای خودش آورد.

🔸 ثانیا: در چنین وضعیتی که میتوان از کلام یک فرد سنی مذهب که خودش به عنوان مرجعی در میان اهل سنت قرار دارد، استفاده کرد و حقانیت شیعه و اهل تشیع را با کلام خود این فرد اثبات کرد، دلیلی بر موجه قرار دادن آن فرد نیست. بلکه صرفا ادعای ما را ثابت میکنه و امتیازی برای مقابل به شمار نمیاد.

🔸 ثالثا: پاسخ دادن به این نحو که برای اثبات حقانیت اهل تشیع از گفته های بزرگان اهل سنت استفاده شود. تاثیرش دو چندان میشه. چرا که این خود دلیلی هست که خود این بزرگان هم حقانیت تشیع را قبول داشتند ولکن به دلایلی مثل قدرت طلبی، مال و مقام و موقعیت دنیوی و یا حتی تعصب های عجیب، از کرده خود برنگشتند و همان طریق ظلال را ادامه دادند.
ولی باقی افراد با وجود پیروی از اهل سنت، این موانع برای آنان فراهم نیست لذا به راحتی میتوانند از گفته این افراد استفاده کرد و مذهب حقه را به آنها ثابت کرد.

🔘 لذا اینگونه عمل کردن متعارف هست و پشتوانه عقلی و منطقی هم دارد.

عین میم

  • ۹۷/۰۹/۱۶
  • ۴۹۵ نمایش | میـMiRـرزا

کانفورمیست

نظرات (۰)

نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مهربانستان
آخرین نظرات